Aankomst in Zimbabwe ! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu Aankomst in Zimbabwe ! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu

Aankomst in Zimbabwe !

Blijf op de hoogte en volg Bouvy

28 Mei 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Halloooooo allemaal! Hierbij mijn eerste berichtje uit Zimbabwe ! En ik leef nog! ;) Paar uur geleden aangekomen, na een lange,lange vlucht met 2x overstappen. Maar alles verliep gelukkig soepeltjes en geen vliegtuigen gemist. De langste vlucht van München naar Johannesburg was relatief ideaal, aangezien het vliegtuig maar voor de helft was gevuld en iedereen dus languit kon liggen, soort first class gevoel dus ;), maar alsnog beroerd geslapen. Het eten aan boord was daarentegen prima! Eenmaal geland in Victoria Falls moest ik nog dat visum regelen, zoals de rest van de 200 man die uit datzelfde vliegtuig kwamen, het was complete chaos. Ik had relatief snel dat formulier ingevuld (gelukkig had ik de nodige informatie thuis al in een boekje geschreven) en stond dus bijna helemaal vooraan in de giga lange rij bij de douane. Totdat die douane vrouw zei dat ik bij een ander loketje moest zijn voor het visum dat ik wilde hebben. Ze wees richting een loket waar helemaal geen mensen stonden, wat ik opzich al een beetje gek vond maar als goedgelovig mens deed ik wat ze zei . Toen bleek dat loketje dus voor de inheemse bevolking te zijn, dus werd ik door die douane man weer doodleuk naar hetzelfde loket als net gestuurd waar ik dus he-le-maal achteraan moest gaan staan! Nog geen 5 minuten later komt diezelfde douane man weer langsgelopen en wijst mij en nog wat mensen aan om weer naar zijn loketje te komen. Nou,lang verhaal kort: uiteindelijk heb ik een visum, maar wel voor slechts 30 dagen... Moet ik m ergens halverwege m'n verblijf gaan verlengen. Maar dat kon niet anders hield de douane man maar vol.
Uiteindelijk m'n tas ook ergens gevonden tussen die andere 300 stukken bagage, en op naar mijn lift die als het goed was op mij in de aankomsthal stond te wachten. Loop ik door die deuren de aankomsthal in: staat er een hele muur van wel 30 Afrikaanse mannen met naamborden in hun handen. Na alles 1 voor 1 rustig te hebben afgescant: geen Bouvy , geen Victoria falls wildlife trust intern of iets wat er in de buurt komt... Dus ik sta daar een beetje verloren te graaien in m'n bagage op zoek naar het internformulier met alle telefoonnummer van die organisatie, als er opeens 1 van die mannetjes naar me toe loopt om me te helpen. Hij gaat al die nummers bellen en opeens valt m'n oog op een zinnetje op dat intern formulier: a staff member from vfwt or from Wild Horizons should be awaiting your arrival. En ja hoor: er stond wel iemand met een bordje Wild Horizons. Ik vond het een beetje verwarrend maar eind goed al goed. Nu in de B&B lekker aan het chillen! Morgen om 8 am begint het avontuur !! Maar eigenlijk is het avontuur al begonnen. We kregen net nog het advies van onze B&B gastvrouw: " Ja joh je kan makkelijk en veilig naar het dorp lopen, geen enkel punt. Hele veilige buurt etc etc etc. Ohja maar kijk wel een beetje uit in het donker, want soms kan er zomaar een buffel voor je neus staan."
Thanks for the information!

  • 28 Mei 2017 - 17:45

    Sjaak:

    Dank je wel voor je bericht Bouvy, ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. Geniet er lekker van. Ook nog goed nieuws uit Nederland, Tom Dumoulin heeft zojuist als eerste Nederlander ooit de Giro Italia gewonnen. Misschien geen hot topic in Zimbabwe maar hier in Nederland zeker wel.

  • 28 Mei 2017 - 17:56

    Ingrid:

    Hoeraaaaa Bouvy en nu maar genieten!

  • 29 Mei 2017 - 08:49

    Robin Claushuis:

    Hi Bouvy, dank voor je bericht. Zat al tijdje naar WhatsApp te kijken met idee wanneer lezen we wat over je aankomst. We wachten met plezier af op wat komen gaat. Veel plezier daar. Hug

  • 29 Mei 2017 - 10:09

    Louise:

    Yesss!! Fijn om te horen, geniet ervan en rapporteer voldoende hier, kan niet wachten om je verhalen te lezen. Liefs uit tropisch Brussel xx

  • 31 Mei 2017 - 08:25

    Sietske:

    Hoi Bouvy! Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en gelijk van alles te zien krijgt! Je gaat je vast niet vervelen de komende periode! Groetjes, Sietske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bouvy

In 2015 afgestudeerd als dierenarts, maar nog steeds 1 grote droom: werken als dierenarts met wildlife. "the distance between dreams and reality is called action" Dus vandaar: actie!! Eind mei vlieg ik naar Zimbabwe om gedurende 5 weken te assisteren/werken met een wildlife dierenarts !

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 10639

Voorgaande reizen:

27 Mei 2017 - 01 Juli 2017

Internship at VFWT

Landen bezocht: