Roadtripping / safari met locals! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu Roadtripping / safari met locals! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu

Roadtripping / safari met locals!

Blijf op de hoogte en volg Bouvy

04 Juni 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Dag 7
Hi allemaal! Weer even een update van het fantastische leven in zimbabwe! Gisteren (zondag) de dag rustig begonnen, want het was een kort nachtje (en de alcohol valt ook wat zwaarder hier, en door de malariapillen zijn de nachten ook wat onrustiger) Zaterdagavond was het wat laat geworden want we hebben er een feestje van gemaakt aangezien chelsea jarig was :) Hele avond gedanst ergens in een of andere foute lokale backpackers bar/hostel (shoestrings). Daarna een afterparty gedaan ergens bij iemand thuis aangezien alles hier al om 1 uur sluit. Ik probeerde wat uit te slapen maar was om 8uur al klaarwakker. Aangezien de rest van de bende nog lag te tukken ben ik met een boekje bij het zwembad gaan liggen, die ze hier in de tuin hebben, luxe ! ;) sMiddags kwam Zsa Zsa (een meisje die werkt bij de Trust) ons ophalen met haar vriend en nog een hele groep vrienden om te gaan roadtrippen door het Zambezi national park met een hele gave truck. We konden op het dak van de truck zitten en reden op die manier over alle zanderige hobbelweggetjes door de bushbush. We zagen zebras, giraffen, wrattenzwijnen, nijlpaarden, impala's en nog veel meer dieren, maar het aller indrukwekkendste: leeuwen!! En dat was redelijk bijzonder. Om het even in perpectief te brengen: deze lokale jongens wonen hier al hun hele leven en hebben ze nog maar gemiddeld 4x gezien (in dit park)! Lucky us!! Na dit geweldige toertje stopten we aan de rand van de Zambezi rivier waar we in het zand zijn neergestreken met drank en muziek. Je zag de nijlpaarden gewoon voor je neus zwemmen, ook zat het water bommetje vol met krokodillen. Ik wist niet precies of het nou zo veilig was maar wat weet ik nou van de bush! Deze mensen kennen de bush en de gewoontes van de wilde dieren op hun duimpje en doen dit dus elke zondag. Het was dus nogal confronterend toen Zsa zsa doodleuk vroeg: wat doen jullie zoal op je je vrije zondag? Chelsea en ik keken elkaar aan en barstten in lachen uit. Niets kan hieraan tippen!!
We hebben daar de hele middag gezeten en langzaam de zon zien zakken in de rivier, waarbij de hele bush en rivier oranjegoud kleurde (de zogenaamde sundowner die ze hier elk weekend/doordeweekse dag doen). Wat een ervaring!
's Avonds in onze eigen B&B met de hele bende gedart en gepooled. En toen vroeg het bedje in, ik was gesloopt.

Bouvy

In 2015 afgestudeerd als dierenarts, maar nog steeds 1 grote droom: werken als dierenarts met wildlife. "the distance between dreams and reality is called action" Dus vandaar: actie!! Eind mei vlieg ik naar Zimbabwe om gedurende 5 weken te assisteren/werken met een wildlife dierenarts !

Actief sinds 01 Maart 2017