Dagje park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu Dagje park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu

Dagje park

Blijf op de hoogte en volg Bouvy

23 Juni 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Dag 26
Hi mensen! De laatste dag van week 4 alweer. Vandaag zijn we de hele dag op pad geweest in een nieuw gebied van Zimbabwe. We gingen met 2 andere mannen (vader van zsa zsa en vader van tyron) en Roger een lange tocht maken om de gps coordinaten uit te stippelen voor een fietstocht. Elk jaar wordt er namelijk een soort fiets evenement gehouden voor het goede doel. Het is een fietstocht van ongeveer 70 km over onverharde wegen dwars door de bush. We gingen dit keer naar een heel ander gebied dan waar we normaal kwamen en reden eerst een lang stuk over de kazengula road richting Botswana. Ergens halverwege deze weg was er vannacht giftig materiaal gedropt, dus gingen we dat even inspecteren. Het waren enkele grote zakken chemische troep. We hebben de hele ochtend en middag achterop de jeep gezeten en allerlei wilde dieren gezien. Hele leuke safari. Ondertussen waren we ook bezig met het tracken van leeuwen en sporen zoeken. Ergens halverwege de fietstocht kwamen we langs een prachtige (Zambezi Sand River lodge) gelegen aan de zambezi en hebben we een drankje gedronken op het terras aan het water.
Onderweg kwamen we nog wat kuddes olifanten tegen, vlak naast de weg, ook met wat baby olifantjes. Zo schattig. Verder hebben we zebra's, giraffen, kudu's, impala's, baboons, hippos etc gezien. Ook kregen we aan het einde van de middag een sterk signaal van Morgan, maar we zijn hem niet helemaal gaan opzoeken omdat we daar geen reden voor hadden en we de gps coordinaten moesten volgen van de fietstocht.
's Avonds zijn Chels en ik gezellig met z'n tweetjes uiteten geweest bij de three monkeys. Ik had een heerlijk gerecht van 3 kleine hamburgertjes met beef, impala en krokodil. Was echt super lekker. Krokodillenvlees is heel zacht en heel bleek, een beetje als kip. Vervolgens zijn we naar de bootclub gegaan waar een feestje gaande was. Daar hebben we de rest van de avond doorgebracht en toen dat sloot zijn we doorgereden naar shoesstrings. Na shoesstrings zijn we nog naar een afterparty geweest in een gigantisch groot wit huis, geen idee wie er woonde, maar het was een gezellige avond! We sliepen dit keer niet bij lorries in de B&B maar we logeerden voor het weekend bij Jess & Roger omdat de b&b vol was ;) Gelukkig was het witte huis vlak naast hun huis, dus zijn Chelsea en ik snachts door het pikkedonker naar huis gelopen, en wat is de sterrenhemel hier prachtig !!

Bouvy

In 2015 afgestudeerd als dierenarts, maar nog steeds 1 grote droom: werken als dierenarts met wildlife. "the distance between dreams and reality is called action" Dus vandaar: actie!! Eind mei vlieg ik naar Zimbabwe om gedurende 5 weken te assisteren/werken met een wildlife dierenarts !

Actief sinds 01 Maart 2017