Yoga, bootclub en sundowners in ZNP - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu Yoga, bootclub en sundowners in ZNP - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu

Yoga, bootclub en sundowners in ZNP

Blijf op de hoogte en volg Bouvy

25 Juni 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Dag 28

Hi mensen!
Zondag ochtend ging de wekker weer vroeg:er was een soort internationale yoga dag en daarom organiseerde ze in Vic falls een ochtend yoga sessie aan de rivier. Het leek me leuk om dat eens mee te maken want had nog nooit eerder yoga gedaan, behalve dan die 10 minuten samen met chels aan het begin van onze vakantie. Het begon om half 9 en er was een grote opkomst. Er waren wel 50 a 60 mensen. Het was een prachtige lokatie aan de rand van de zambezi rivier. We hebben wel een uur yoga gedaan en het was op zich wel leuk, vooral die balans en lenigheids oefeningen maar al dat zweverige eromheen kan me niet echt boeien. Op een gegeven moment moesten we zelf inademen door 1 neusgat en uit door de andere, dat ging me echt wat te ver :p
Na deze ochtend yoga sessie gingen we uitgebreid ontbijten bij Roger en Jess thuis, english breakfast. Rond een uur of 12 kwam Marc ons ophalen om naar de bootclub te gaan, onderweg zijn we nog even langs het hoofdkantoor van wild horizons gereden om een dagtrip naar Chobe (in Botswana) voor de volgende dag te boeken. Bij de bootclub was er die dag een vis competitie op de rivier dus er waren veel mensen en veel gezelligheid. Daar hebben We wat uurtje rondgehangen en gelunched. Vervolgens zijn we met de hele bende (Kirsten, megan, Tyron, andere Tyron, shaun. Walt, chels en ik) naar het ZN park gereden om sundowners te doen. We gingen met 2 auto's maar aangezien we het niet echt hadden gepland waren we met de auto van Kirsten, wat een normale auto is en dus redelijk laag bij de grond en geen fourwheeldrive.... Aangezien wij nog aan onze lunch zaten, zouden wij later komen met Kirsten. Het tochtje door het park naar de rivier was wel even spannend aangezien we niet vast wouden komen te zitten in het mulle zand en we geen bereik hadden... Ook vertelde de ranger ons dat ze vanochtend de leeuwen dichtbij de weg hadden zien lopen. Ondereeg zagen we inderdaad wat leeuwensporen in het mulle zand en hebben we soms even hard gas moeten geven om niet vast komen te zitten. Ook hebben we nog een grote tak die onder de auto bleef hangen er onderuit moeten vissen en we klapten een paar keer op grote stenen. uiteindelijk kwamen we aan bij picknick plaats 11 waar de rest al lekker zat te chillen. Ze moesten hard lachen toen we uit de auto stapten want ze wisten dat Kirsten chagrijnig zou zijn omdat ze express 1 van de verdere plekken hadden gekozen met een slecht begaanbare weg. Maar we waren er ! We hebben tot half 6 daar gezeten met de Hippo's voor onze neus. Het was zo onrealistisch mooi. Om half 6 moesten we snel alles inpakken en wegwezen want je moet voor 6 het park uit zijn. Onderweg kwamen we nog giraffen en een hele kudde olifanten tegen. Plots stopte de auto voor ons en rent shaun zo de bush in achter de impala's aan. Bleek het een "spelletje" te zijn waarbij ze proberen een impala te vangen haha. Die lui hier zijn echt gek. Ook bestaat er nog een ander spel waarbij ze bij een bepaald liedje hun drank moeten adden, plots stoppen ze voor de 2e keer en springt iedereen uit de auto. Blijkbaar was dat liedje voorbij gekomen dus iedereen ging op z'n knieën op het zandpad en deed een adje. Ik draaide me om en op nog geen 100m steekt er een olifant de weg over. Bizar! Ohja en drinken en rijden hier is heel normaal, daar wordt hier totaal niet op gecontroleerd. Of het verantwoord is, zeker met al die wilde beesten om je heen, is een ander verhaal. Na deze avontuurlijke middag reden we terug naar de bootclub waar het feest in volle gang was: Een hoop mensen en een live band buiten op het terras. We hebben de rest van de avond gedanst en vervolgens zijn we naar shoesstrings gegaan waar we verder zijn gaan dansen haha. Wat een dag!