BBQen in Zambezi National Park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu BBQen in Zambezi National Park - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu

BBQen in Zambezi National Park

Blijf op de hoogte en volg Bouvy

11 Juni 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Dag 14
Hi mensen!
Het weekend zit er weer op. Gisteren hebben we na het darten van de buffel lekker even een middagje niets gedaan en heb ik een middagdutje gedaan. 's avonds zijn we naar de bootclub gegaan waar het heel gezellig druk was. Na wat drankjes te hebben gedaan zijn we doorgereden naar Shoesstrings waar we de rest van de avond/nacht hebben gedanst. Om half3 lag ik uitgeteld in m'n bedje.
Vanmorgen lekker kunnen uitslapen, tot een uur of 11. Het plan was om te gaan bbqen in het ZNP (Zambezi National Park). Marc en een vriend van hem hadden een hele bbq voorbereid: koelbox vol met drank en frisdrank + heel veel vlees (oa de typische biltong, erg lekker) en pasta salade. Rond een uur of 2 waren we in het park naast de rivier waar we een fikkie stookten en hebben gebbqd met z'n 5en (Marc, Richard, Walt , Chelsea en ik). Na de bbq wilden we inpakken en vertrekken, maar opeens liep er een grote kudde olifanten voorbij. We stapten in de auto om ze van dichterbij te kunnen bekijken en toen zagen we 2 ieniemienie kleine baby olifantjes met hun moeder. Ze moesten meehollen omdat ze het tempo van de groep nauwelijks konden bijhouden, en hun slurfjes zwiepten daarom alle kanten op. Echt te schattig voor woorden. Ze liepen toevallig dezelfde kant op als dat wij gingen, langs de rivier. Iets verderop zaten namelijk nog een groep mensen die we in de loop van de weken hier hebben ontmoet, dus we gingen nog even een drankje met hun doen. We hebben de olifanten op de voet gevolgd, en het was wel een beetje spannend want we zaten in een heel oud scharminkel autootje met een open laadbak, waar wij inzaten. Dus het voelde wel een beetje onbeschermd ;) maar we hielden voldoende afstand en bleven heel stil. Eenmaal aangekomen op de volgende picknick plaats (waar de anderen al waren), stonden we met een biertje in de hand en een muziekje op de achtergrond wat te chillen, toen we plots zagen hoe de olifanten iets verderop het water ingingen en helemaal naar de andere kant van de rivier zwommen, met de 2 baby olifantjes. Wat was dat prachtig om te zien. Ik kreeg er letterlijk tranen van in mijn ogen. Het is gewoon niet te bevatten dat dit het normale leven is voor deze mensen. Elke zondag met wat biertjes, muziek en een hele bende gezellige lui een beetje chillen aan de rand van de Zambezi met alle wilde dieren om je heen. Rond half 6 begon de zon te zakken en kleurde alles weer oranjerood. Zo mooi!! De zon zakt hier heel snel, en binnen zo'n 15 minuten is het donker! We moesten uiterlijk 6uur het park weer uit zijn. Dat is een regel ivm de veiligheid en de wilde dieren die 's nachts actief worden. Ook wordt het niet alleen heel snel donker, de temperatuur zakt even snel. Dus van 30 graden rokjesweer overdag wordt het opeens zo koud dat je je eigen adem kan zien... Toen we door de bush naar huis reden kwamen we nog een kudde wildebeesten tegen en wat buffels. Thuis zijn we even warme kleren gaan aandoen en vervolgens zijn we doorgereden naar de Victoria falls bridge om de zogenaamde "lunar rainbow" te zien. Deze brug is vlak naast de watervallen gelegen waardoor alle mist/regen over de brug heen waait. De lunar rainbow is een bijzonder fenomeen waarbij er een soort regenboog te zien is in de mist van de Vic falls en dit komt alleen voor bij volle maan. We waren gelukkig op tijd waardoor we de maan als 1 grote goude bal boven de bomen zagen opkomen. En ja hoor, ons wachten werd beloond: boven onze hoofden ontstond een regenboog door het maanlicht. Zo gaaf! Een tikkeltje onderkoeld zijn we weer huiswaarts gegaan, nog wat gegeten en vroeg m'n bedje in gedoken. En ja ik zeg het weer: wat een dag !!