Mangoose autopsie en sundowners - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu Mangoose autopsie en sundowners - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Bouvy Claushuis - WaarBenJij.nu

Mangoose autopsie en sundowners

Blijf op de hoogte en volg Bouvy

27 Juni 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Dag 30
Vandaag was een super rustige dag. We hebben de hele dag een beetje rondgehangen bij de Trust. Er waren 3 dode mangooses gevonden langs de kant van de weg bij de bootclub, dus we moesten een autopsie uitvoeren om de doodsoorzaak te bevestigen. We deden elk 1 Mangoose en het was nogal duidelijk dat ze aangereden waren door een auto aangezien de schedels van 2 van de mangooses volledig gefragmenteerd waren.
De rest van de dag is er niet zoveel gebeurd.
Rond een uur of 5 waren we terug bij Lorries en hebben we ons snel omgekleed om sundowners te gaan doen op Peels platform. De zonsondergang gaat hier super snel, ongeveer binnen 15 minuten is het donker. We waren net optijd op het platform en de zonsondergang was spectaculair! Vanaf het platform kan je over de hele bush heenkijken, en zie je de zambezi rivier en alle lichtjes van Livingstone (Zambia) aan de andere kant van het water. De zon was 1 grote oranje bal en de hele horizon kleurde oranjerood. Dit alles was al breathtaking maar het werd nog spectaculairder: er kwam een hele kudde olifanten door de bush gelopen en pal voor onze neus gingen ze een zandbad nemen en het zand/zout opeten van de grond. Het was zo bijzonder! Vervolgens werd het echt pikkedonker, zo donker is het in Nederland nooit. De olifanten zijn de hele avond rond het platform gebleven. Ook kwam een grote bull op een gegeven moment recht op het platform afgelopen en liep vlak langs ons heen de bush in, wat gaaf! Dan (eigenaar van paltform) zei dat hij dat nog nooit had meegemaakt. Ook heb ik nog nooit zo'n mooie sterrenhemel gezien met zo veel sterren!

• 29 Juni 2017 - 12:14

Ingrid:

Lieve Bouvy, ik heb je verslagen gelezen en van genoten!!
    Geniet er nog van de laatste dagen daar

• 29 Juni 2017 - 20:58

Marleen:

Klinkt fantastisch! En dat in 15 minuten! Ben benieuwd naar je foto's, kunnen we meegenieten.
    Tot gauw!

Bouvy

In 2015 afgestudeerd als dierenarts, maar nog steeds 1 grote droom: werken als dierenarts met wildlife. "the distance between dreams and reality is called action" Dus vandaar: actie!! Eind mei vlieg ik naar Zimbabwe om gedurende 5 weken te assisteren/werken met een wildlife dierenarts !

Actief sinds 01 Maart 2017